Το Repulsion (Αποστροφή), είναι ένα θρίλερ για γερά νεύρα. Όχι μόνο για τις δολοφονίες, αλλά κυρίως για την εμβάθυνση που δίνει στον ψυχικό κόσμο της ηρωίδας, η οποία κλείνεται σε ένα σπίτι και βυθίζεται στην παράνοια. Και μέσα στις παραισθήσεις της, αισθάνεται από τους τοίχους αόρατα χέρια να την ακουμπούν και να επιθυμούν να ασελγήσουν επάνω της.
Η Αποστροφή είναι ψυχολογικό θρίλερ παραγωγής 1965, η πρώτη Αγγλόφωνη ταινία του Roman Polanski η οποία εξερευνά την προσωπικότητα μίας γυναίκας που αισθάνεται αποστροφή για κάθε σεξουαλική δραστηριότητα. Από την εποχή που κυκλοφόρησε μέχρι σήμερα, η ταινία λαμβάνει πάντα έξοχες αντιδράσεις, κάνοντας πολλούς κριτικούς να την αποκαλέσουν ως την καλύτερη ταινία του Polanski. Αποτελεί το πρώτο μέρος της “Τριλογίας του Διαμερίσματος” του Polanski, με τις άλλες δύο ταινίες να είναι το “Μωρό της Ρόζμαρυ” και “O Ένοικος“.
Πρωταγωνίστρια της ταινίας η Γαλλίδα σταρ Catherine Deneuve, η οποία φημίζεται για τις ερμηνείες ιδιόρρυθμων, απόμακρων και μυστηριωδών γυναικών, στο ρόλο της Κάρολ. Ο ρόλος έδωσε διεθνή φήμη στη Deneuve, θεωρείται ακόμα και σήμερα η γνωστότερη ταινία της. Συμπρωταγωνιστές είναι και Ian Hendry, John Fraser και Yvonne Furneaux . Το σενάριο της ταινίας ανήκει στον Roman Polanski και τον Gérard Brach.
Η Κάρολ, μία εσωστρεφής μανικιουρίστα, μένει μόνη της στο σπίτι αφότου η αδελφή της φεύγει για διακοπές. Η μοναξιά επιδεινώνει τον ήδη ιδιόρρυθμο και αποκομμένο της χαρακτήρα, με εκείνη να βυθίζεται όλο και περισσότερο στις ψευδαισθήσεις της. Αρχίζει να αισθάνεται άνδρες να βγαίνουν από τους τείχους και να θέλουν να τη βιάσουν, βιώνει την απειλή ενός άνδρα όταν βρίσκεται στη μπανιέρα, νοιώθει πως κινδυνεύει από παντού. Η σκηνοθεσία της ταινίας έχει δημιουργήσει χέρια να βγαίνουν από τους τοίχους, προσπαθώντας να μας δώσει μία σαφή εικόνα των φόβων της ηρωίδας.
Η παράνοια που κυριαρχεί στο μυαλό της δε θα αργήσει να την οδηγήσει στο φόνο….
Το Repulsion είναι κυρίως ψυχολογικό θρίλερ. Δεν εστιάζει απλώς στο φόνο, διεισδύει στη ψυχή της Κάρολ η οποία είναι μία γυναίκα με αποστροφή για την ανθρώπινη σεξουαλικότητα, αφήνοντας να υπονοηθεί το γεγονός πως η πρωταγωνίστρια ενδέχεται να κακοποιήθηκε σεξουαλικά ως παιδί και αυτό αποτελεί την αιτία του κλονισμού της. Άλλοι κριτικοί επεσήμαναν την πρόκληση και το φόβο που αισθάνεται για τον Μάικλ, το σύντροφο της αδελφής της. Τα όνειρα της ηρωίδας γίνονται όλο και πιο έντονα όσο περνάει η ταινία, διότι εκείνη σταδιακά βυθίζεται στους φόβους της όλο και περισσότερο.
Η Αποστροφή τόλμησε να βάλει στο κέντρο μία γυναίκα δολοφόνο, όταν σε θρίλερ τέτοιου είδους οι δράστες συνήθως ήταν άνδρες. Η γυναίκα προκαλεί τον τρόμο, η γυναίκα υποφέρει από ψυχώσεις και η γυναίκα διαπράττει φόνο. Το θηλυκό στοιχείο μπορεί να προκαλέσει φόβο όπως και το ανδρικό, ανεξαρτήτως σωματικής διάπλασης ή στερεοτύπων που θέλουν τη γυναίκα γλυκιά, συνεσταλμένη ή αδύναμη.
Εξίσου περίεργο και το τέλος της ταινίας, το οποίο δείχνει της οικογένεια της Κάρολ να κοιτάζει χαμογελαστή την κάμερα, ενώ εκείνη κοιτάζει κάτι άλλο, δε διευκρινίζεται ποτέ τι.
Πολλοί είδαν στην Κάρολ τη γυναίκα εκείνη που αρνείται να συμβιβαστεί με τα κυρίαρχα πρότυπα της θηλυκότητας, μία φιγούρα που δημιουργεί και ζει σε έναν καθαρά δικό της κόσμο.
Πάντως, παραμένει μία ιδιαίτερα καταθλιπτική ταινία. Είναι αριστουργηματική ταινία μεν, αλλά παραμένει εξίσου σκοτεινή, σκληρή και μελαγχολική.
Νομίζω, η Αποστροφή είναι το καλύτερο ψυχολογικό θρίλερ, η απόδειξη πως η εμβάθυνση σε μία διαταραγμένη προσωπικότητα είναι σημαντικότερη και πιο τρομακτική από τη θέαση σκηνών με άφθονη βία και αίμα.
Tags: Catherine Deneuve , dark , death , fantasy , Gérard Brach , horror , Ian Hendry , John Fraser , Movies , mystery , Repulsion , weird , Yvonne Furneaux , αλλόκοτο , ανατριχίλα , άνδρες , αποστροφή , διακοπές , δολοφονία , εσωστρεφής , θάνατος , θρίλερ , κίνδυνος , Κινηματογράφος , κριτική , μοναξιά , μυστήριο , Μωρό της Ρόζμαρυ , νεύρα , προσωπικότητα , σεξ , σκοτάδι , σπίτι , ταινία , Ταινίες , τέρας , τρόμος , Φαντάσματα , Φόβος , ψευδαισθήσεις , Ψυχή , ψυχολογία , ψύχωση
Σχόλια και απόψεις.
Η γνώμη σας είναι πάντα καλοδεχούμενη.