Μερικές ταινίες δεν πρόκειται να τις βαρεθώ ποτέ, όσες φορές και αν τις δω. Ο μεγάλος Φρανσουά Τριφώ αποδίδει τιμή στον Χίτσκοκ, ενώ παράλληλα αποδεικνύει πως ο Γαλλικός κινηματογράφος μπορεί να δημιουργήσει εξίσου φιλμ νουάρ με αγωνία και έντονη δραματικότητα. Πόσο μάλλον όταν βάζεις δύο ιερά τέρατα της Γαλλικής οθόνης, την Κατρίν Ντενέβ και τον Ζαν Πολ Μπελμοντό να πρωταγωνιστούν, τότε η ταινία αγγίζει το χιτσκοκικό μυστήριο και μεγαλείο. Η μοναδική κινηματογραφική συνύπαρξη των δύο ηθοποιών, όπως η ιδιόρρυθμη έλξη των <<αντιθέτων>> πρωταγωνιστών, καταστεί την ταινία ένα μοναδικό έργο μυστηρίου και δράματος, ακόμα και αν δεν είναι τόσο γνωστή. Από τα λίγα φιλμ νουάρ που είναι έγχρωμα, το Mississippi Mermaid δεν μπορεί να μην είναι γνωστό σε αληθινούς λάτρεις της κινηματογραφικής τέχνης.
Το ίδιο το θέμα της ταινίας προκαλεί από την αρχή εύλογες απορίες, οι οποίες σαν αράχνη μας παγιδεύουν σε έναν ιστό, μέχρι η αλήθεια να αποκαλυφθεί.
Ο Λουί είναι ένας πλούσιος ιδιοκτήτης καπνοφυτειών στο τροπικό νησί Reunion. Αποφασίζει να παντρευτεί δι’ αλληλογραφίας τη Ζουλί, όμως τελικά συναντάει μία άλλη γυναίκα η οποία έχει πάρει τη θέση της. Παρά το γεγονός αυτό όμως, ο Λουί την παντρεύεται. Μέχρι που εκείνη θα εξαφανιστεί έχοντας αποσπάσει από εκείνον ένα μεγάλο χρηματικό ποσό. Ο Λουί αποφασίζει να ψάξει να τη βρει. Και ενώ η ταινία ακολουθεί μία βασική ιδέα πολλών ταινιών (η γυναίκα εξαπατά με τη γοητεία της και ο άνδρας γίνεται έρμαιο στον έρωτά της), καταφέρνει να διαφύγει από την εμμονική προσκόλληση σε αυτό το στερότυπο.
Βασισμένη στο ομώνυμο αστυνομικό μυθιστόρημα του Γουίλιαμ Άϊρις (ψευδώνυμο του Κορνέλ Γούλριτς) Βαλς στο σκοτάδι, η όγδοη ταινία του μεγάλου σκηνοθέτη και αφιερωμένη στον Ζαν Ρενουάρ, αποτελεί μία σπουδαία ταινία που χτίζει την αντίθεση από τον αληθινό έρωτα και την αναζήτηση του υλικού κέρδους. Όλη η ταινία η αναζήτηση ανάμεσα σε αντιθέσεις: από την αλήθεια και το ψέμα, από τα πραγματικά συναισθήματα μέχρι την κατάκτηση των ιδιοτελών κινήτρων.
Με δόσεις μελαγχολίας, αγωνίας, έντονου δράματος σε ορισμένες σκηνές και ερωτικού συναισθήματος, ο Τριφώ χαρίζει μία ταινία που αναδεικνύει το μεγαλείο του έρωτα, ο οποίος μπορεί να φτάσει στο έγκλημα και να διαπεράσει όλη σου την ύπαρξη. Το μυστήριο και αγωνία συντροφεύουν το χαρακτήρα της Ζουλί μέχρι να φανερωθούν τα πραγματικά της κίνητρα, θυμίζοντας σε μεγάλο βαθμό τη Μαντλίν από τον Δεσμώτη του Ιλίγγου. Ο πανέξυπνος σχολιασμός του Δεσμώτη του Ιλίγγου υπό το πρίσμα της χιτσκοκικής έμπνευσης, αναδεικνύει το μεγαλείο του να εμπνέεσαι στον τομέα σου από άλλα άτομα που είναι εξίσου καλοί. Ο Τριφώ σαν μεγάλος σκηνοθέτης, δεν έχει δισταγμό να εμπνευστεί από τον Χίτσκοκ.
H ταινία παραμένει μοναδική διότι αναδεικνύει μία διαφορετική πτυχή του γάμου, εκείνη η οποία προσδοκά την οικονομική διασφάλιση και επιβίωση. Ο κοινωνιολογικός σχολιασμός του γάμου ως σημαντικού κοινωνικού θεσμού ξεφεύγει από την αιτιολόγηση της αγάπης και εμβαθύνει σε ένα υπαρκτό, υλικό και ιδιοτελές κίνητρο.
Και ενώ οι κανόνες του νουάρ δεν καταπατούνται, βλέπουμε να υπάρχει μία σταδιακά αναβάθμιση του είδους στο νέο-νουάρ. Και ενώ υπάρχει η αγωνία, η αναζήτηση της αλήθειας και η αγωνία για το ενδεχόμενο της αποκάλυψής της, κυριαρχεί και το αισιόδοξο μήνυμα: πώς ο έρωτας μπορεί να ευδοκιμήσει όταν διορθωθεί η οικονομική ανισότητα και αποκαλυφθούν τα κρυμμένα μυστικά;
Το Mississippi Mermaid ανήκει στις ταινίες που αξίζει να δεις και να ξαναδείς. Η δεξιοτεχνική σκηνοθεσία του Τριφώ και η διαμάχη ανάμεσα στον έρωτα και στην ύλη, κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος.
Tags: Cinema , crime , drama , Film , Film Noir , France , france movie , love , Mississippi Mermaid , movie , noir , romance , The Weird Side Daily , αγάπη , αγωνία , αντίθετα , Γαλλική ταινία , Γαλλικός κινηματογράφος , γάμος , Γουίλιαμ Άϊρις , Δεσμώτη του Ιλίγγου , διαμάχη , έγλημα , έλξη , έρωτας , Ζαν Πολ Μπελμοντό , Ζαν Ρενουάρ , Κατρίν Ντενέβ , Κινηματογράφος , Κόρνελ Γούλριτς , Μυθιστόρημα , μυστικά , νέο νουάρ , ρόμανς , ρομαντικό , ταινία , ύλη , Φιλμ Νουάρ , Φρανσουά Τριφώ , Χίτσκοκ
Σχόλια και απόψεις.
Η γνώμη σας είναι πάντα καλοδεχούμενη.