Πέντε πολύ καλά θρίλερ της δεκαετίας του 2000

“Ο τηλε-φονικός θάλαμος είναι ένα καλό θρίλερ του 2002 με πρωταγωνιστή τον Colin Farrell ο οποίος σηκώνοντας το τηλέφωνο ενός θαλάμου, θα διαπιστώσει πως κάποιος στην άλλη γραμμή απειλεί να τον σκοτώσει…”

01 Φεβρουαρίου 2021

Είμαι της άποψης πως η υπερβολική τεχνολογία και η χρήση της, αλλοίωσε την ποιότητα των σύγχρονων ταινιών, οι οποίες σε μεγάλο βαθμό δεν έχουν την ποιότητα των παλαιότερων. Πλέον, σε μεγάλο βαθμό δε δίνεται σημασία στο προσεγμένο σενάριο, αλλά στον εντυπωσιασμό του θεατή με υπερβολικά εφέ που τελικά δε σε τρομάζουν, επειδή και εσύ ο ίδιος αντιλαμβάνεσαι πως είναι υπερβολικά και εξωπραγματικά. Όσο τραβηγμένο ή εμπλουτισμένο με σκηνές αίματος να είναι ένα κινηματογραφικό έργο θρίλερ, αν δεν υπάρχει και ένα νόημα βαθύτερο και ένα σενάριο που να «δένει» αρμονικά, τότε και πάλι δε θα έχει ποιοτικό αποτέλεσμα.

Ωστόσο, και αν παραμένω λάτρης των κλασικών ταινιών, αυτό δε με περιορίζει στο να βλέπω μυωπικά τα πράγματα. Μου αρέσουν οι ταινίες όλων των δεκαετιών,  όταν αισθάνομαι πως «έχουν κάτι».

Συγκεντρώνω πέντε αγαπημένα μου θρίλερ τα οποία θεωρώ αξιοπρόσεκτα και ανήκουν στη μετά του 2000 δεκαετία. Περιμένω και παραμένω ανοικτή και σε άλλες προτάσεις, όπως και συστήνω τις ταινίες αυτές σε κάποιον που αγαπάει το είδος.

 

Αόρατο Άγγιγμα (Hollow Man)

Ταινία του 2000 με πρωταγωνιστές Kevin Bacon, Elisabeth Shue and Josh Brolin. Μία επιστημονική ομάδα προσπαθεί να ανακαλύψει το μυστικό του να μπορείς να κάνεις κάποιον αόρατο. Αυτή η ταινία μου άρεσε, διότι κατάφερε –στα μάτια μου- να αγγίξει το κομμάτι της Βιοηθικής και του πόσο μπορεί η Επιστήμη να σε οδηγήσει στον αριβισμό και την έλλειψη ορίων όταν δεν συνοδεύεται από σύνεση και ειλικρινή αγάπη για τον Άνθρωπο. Όταν ο σπουδαίος αλλά εξίσου αλαζόνας βιολόγος Sebastian Caine καταφέρνει να γίνει αόρατος, πόσο απέχει η επιστημονική πρόοδος από την αλαζονεία και την κατάλυση κάθε ορίου; Αν πραγματικά είχες την ευκαιρία να είσαι αόρατος, θα βίαζες και θα σκότωνες, αν κανένας δεν μπορούσε να σε δει; Πιστεύω πως η ταινία ανέδειξε ζητήματα Βιοηθικής και τη θεωρώ ένα πολύ καλό θρίλερ.

Enough

Με πρωταγωνίστρια τη Jennifer Lopez και ταινία παραγωγής 2002, το Αρκετά! μου αρέσει διότι εστιάζει στην ψυχολογία μίας κακοποιημένης από όλες τις πλευρές γυναίκας, η οποία αποφασίζει να μην είναι άλλο πια το θύμα. Και ακόμα και αν τη θεωρώ μία σχετικά καλή ταινία, πιστεύω πως η Jenifer Lopez ήταν πειστική και εξαιρετική στο ρόλο της. Τη συγκαταλέγω στη λίστα απλά και μόνο επειδή εκτιμώ το γεγονός πως αναφέρεται στην ενδοοικογενειακή βία και δείχνει μία γυναίκα η οποία αρνείται να συμβιβαστεί με την κακοποίηση και μαθαίνει πολεμικές τέχνες προκειμένου να γνωρίζει πώς να αμύνεται. Και μακάρι τέτοιου είδους ταινίες να ενθαρρύνουν και άλλες γυναίκες να φωνάξουν Αρκετά!

Monster

Για εμένα, το καλύτερο θρίλερ της εικοσαετίας, δεν πιστεύω πως υπερβάλλω καθόλου, ειλικρινά. Όχι γιατί άλλα θρίλερ δε γυρίστηκαν μέσα σε αυτά τα χρόνια (το Monster είναι παραγωγής 2003), αλλά για την αξεπέραστη ερμηνεία της καλλονής Charlize Theron, η οποία και της χάρισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Μία περίτρανη απόδειξη πως ομορφιά και ταλέντο μπορούν να συνδυάζονται και δεν είναι απαραίτητο το ένα να επισκιάζει το άλλο. Η ταινία είναι βιογραφική και πραγματεύεται την αληθινή ιστορία της ιερόδουλης  Aileen Wuornos, η οποία σκότωσε επτά άνδρες τη χρονική περίοδο 1989 και 1990 στους δρόμους όπου εκπορνευόταν για να εκτελεστεί το 2002. Στο πλευρό της Theron η Christina Ricci.

Phone.. booth

Ο τηλε-φονικός θάλαμος είναι ένα καλό θρίλερ του 2002 με πρωταγωνιστή τον Colin Farrell ο οποίος σηκώνοντας το τηλέφωνο ενός θαλάμου, θα διαπιστώσει πως κάποιος στην άλλη γραμμή απειλεί να τον σκοτώσει. Αυτό που εκτιμώ σε αυτή την ταινία, είναι το γεγονός πως αν και σχετικά σύγχρονη, μπορείς να τη χαρακτηρίσεις ως ένα σύγχρονο neo-noir το οποίο αποκαλύπτει την πραγματική ταυτότητα πίσω από την αψεγάδιαστη εικόνα ενός διαφημιστή. Μία ηθική αποδόμηση η οποία συνέβαινε σε κλασικά νουάρ..

Collateral

Θυμάμαι πως ο Tom Cruise με είχε συγκλονίσει με την ερμηνεία σε αυτή την ταινία, παραγωγής 2004, έχοντας ως συμπρωταγωνιστή τον Jamie Foxx (ακόμα και σήμερα, τη θεωρώ την καλύτερη ταινία του). Ένα σύγχρονο neo-noir με δράση, έγκλημα, σκοτεινό στοιχείο, ηθικό ξεγύμνωμα (υπήρχαν στιγμές που μου θύμισε το DOA). Εξαιρετική ταινία που γνωρίζει πώς να ανεβάζει την αδρεναλίνη και να σου δημιουργεί πληθώρα συναισθημάτων, με κεντρικό το φόβο και την αγωνία.

 

Πέντε προτάσεις μου για πέντε θρίλερ μετά το 2000, τις οποίες θεωρώ πως αξίζει- καθεμία για το δικό της λόγο- να δει κάποιος. Θα τα ξαναπούμε σε επόμενο άρθρο..

Main Image Reference

Tags: Aileen Wuornos , Charlize Theron , Christina Ricci , Collateral , DOA , Jamie Foxx , Josh Brolin. , Kevin Bacon , monster , neo-noir , Phone.. booth , The Weird Side Daily , Tom Cruise , αγωνία , αίμα , Άνθρωπος , άντρες , αόρατος , άρθρα , άρθρο , αριβισμός , Αριστοτέλης , βία , βιοηθική , βιολογία , βιολόγος , γυναίκα , δολοφονία , δολοφόνος , δράση , επιστήμη , εφέ , ηθοποιός , θάνατος , θρίλερ , θύμα , ιερόδουλη , ιστορία , κακοποίηση , Κινηματογράφος , λίστα , Μαρία Σκαμπαρδώνη , Νουάρ , όριο , Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου , πλοκή , πολεμικές τέχνες , πρόοδος , πρωταγωνιστής , ρόλος , σενάριο , σινεμά , ταινία , Ταινίες , ταυτότητα , τηλεφωνικός θάλαμος , τηλέφωνο , Φόβος

Μαρία Σκαμπαρδώνη

Δημοσιεύτηκε 1 Φεβρουαρίου, 2021

Σχόλια και απόψεις.

Η γνώμη σας είναι πάντα καλοδεχούμενη.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε για τα νέα μας πρώτοι, απευθείας από το email σας.