Ο Ελληνικός κινηματογράφος έχει γεννήσει μοναδικά αριστουργήματα, πολλά εκ των οποίων, δεν κέρδισαν τη δημοσιότητα που τους αντιστοιχούσε. Εμείς όμως, που ψάχνουμε τα πάντα για την καλή μουσική και τον ποιοτικό κινηματογράφο, οφείλουμε να τα ανακαλύπτουμε και να τα τοποθετούμε εκεί που τους αξίζει.
Ο Δράκος, το αριστούργημα του Νίκου Κούνδουρου που είναι βασισμένο σε σενάριο του Ιάκωβου Καμπανέλλη, έδωσε στον μεγάλο μας κωμικό Ντίνο Ηλιόπουλο την ευκαιρία να υποδυθεί τον πιο σκοτεινό και απόμακρο ρόλο του. Ο σπουδαίος κωμικός, για πρώτη φορά ενσαρκώνει έναν σκοτεινό ρόλο, αναδεικνύοντας και μία άλλη πτυχή του ταλέντου του, διαφορετική από την κωμική του πλευρά.
Ο Δράκος, παραγωγής 1956, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες ταινίες του Ελληνικού κινηματογράφου. Γυρίστηκε στην Ελλάδα, αλλά πραγματοποίησε την πρώτη του προβολή στο Φεστιβάλ Καννών. Αν και σήμερα αναγνωρίζεται ως αριστούργημα, αντιμετώπισε την εμπορική αποτυχία αλλά και την επίθεση μεγάλου μέρους του Ελληνικού τύπου, η οποία θεωρούσε πως η ταινία είναι ανθελληνική. Σήμερα, αναγνωρίζεται ως μία από τις καλύτερες ταινίες στην ιστορία του Ελληνικού κινηματογράφου, αφού κατάφερε να συνδυάσει αρμονικά τον Ιταλικό νεοραλισμό, τον Γερμανικό εξπρεσιονισμό και το Φιλμ Νουάρ. Τη μουσική της ταινίας υπογράφει ο Μάνος Χατζιδάκις.
Ο Ντίνος Ηλιόπουλος υποδύεται τον Θωμά, έναν μοναχικό και απόμακρο τραπεζικό υπάλληλο, ο οποίος ετοιμάζεται να γιορτάσει ξανά μόνος του την Πρωτοχρονιά. Διαβάζοντας μία εφημερίδα, αντιλαμβάνεται πως εξωτερικά μοιάζει με έναν κακοποιό ο οποίος φέρει το παρατσούκλι ‘’Ο Δράκος’’. Επειδή η αστυνομία, εξαιτίας της παρεξήγησης τον καταδιώκει, εκείνος βρίσκει καταφύγιο σε ένα καμπαρέ. Έρχεται σε επαφή για πρώτη φορά με τη μαγεία της νύχτας, την ίδια στιγμή που άνθρωποι του υπόκοσμου τον περνάνε και εκείνοι για τον ‘’Δράκο’’. Καταφέρνει να κερδίσει τη συμπάθεια και την προστασία μίας χορεύτριας, της Κάρμεν. Ο Θωμάς θα γνωρίσει τη Ρούλα, ένα κορίτσι ορφανό από γονείς το οποίο πήρε υπό την προστασία του η Κάρμεν . Το αφεντικό του καμπαρέ δεν την αφήνει να απομακρυνθεί, καθώς είναι ερωτευμένος μαζί της. Στο πρόσωπο του Θωμά θα διακρίνει για πρώτη φορά έναν άνθρωπο που διαφέρει από τη βρώμικη νύχτα. Και εκείνος όμως , ένας άνθρωπος που ζει εντελώς απομονωμένος από τον κόσμο, χαμένος στη μοναξιά του, θα αισθανθεί για πρώτη φορά τη χαρά της ανθρώπινης επαφής.
“Μακάρι να ήσασταν ένας διαφορετικός άνθρωπος, ένας συνηθισμένος, σαν όλους τους άλλους”, επαναλαμβάνει η Ρούλα, θεωρώντας τον Θωμά ως τον “Δράκο”, τον κακοποιό. “Πείτε πως είμαι ένας απλός υπάλληλος τραπέζης”, απαντάει ο Θωμάς ευτυχισμένος. Η σχέση τους είναι λευκή και δυνατή.
Ο Θωμάς θα ταυτιστεί πλήρως με τον ‘’Δράκο’’, ενώ η συμμορία θα εναποθέσει σε αυτόν τις ελπίδες της για την επιτυχία της επιχείρησης που καταστρώνουν.
Η αλήθεια δε θα αργήσει όμως να αποκαλυφθεί και ο Θωμάς θα βρει το δικό του τραγικό τέλος από τη συμμορία, από τους ανθρώπους με τους οποίους πρώτη φορά αισθάνθηκε να έρχεται κοντά στη ζωή του…
Ο ‘’Δράκος’’ είναι μία μνημειώδης ταινία η οποία αναδεικνύει το βάθος της μοναξιάς του ανθρώπου σε όλου της το μεγαλείο. Ο Θωμάς συμβολίζει τον μοναχικό άνθρωπο, ο οποίος για να αισθανθεί την ανθρώπινη επαφή, είναι ικανός να αλλάξει την ίδια την ταυτότητά του και να μοιάσει σε έναν εγκληματία. Ζει στην αφάνεια, θα του δοθεί μία ευκαιρία να έρθει κοντά με ανθρώπους, μέχρι να επιστρέψει ξανά στην αφάνεια… Ως ένας άγνωστος μεταξύ αγνώστων…
Ο Δράκος είναι ένα κόσμημα του Ελληνικού σινεμά το οποίο αξίζει να δεις…
Tags: article , dark , fantasy , mystery , weird , αλλόκοτο , άρθρο , Γερμανικός εξπρεσιονισμός , Δράκος , θάνατος , θρίλερ , Ιάκωβος Καμπανέλλης , Ιάκωβου Καμπανέλλη , ιταλικός νεορεαλισμός , Κινηματογράφος , κριτική , Μουσική , μυστήριο , Νίκος Κούνδουρος , Νίκου Κούνδουρου , Ντίνος Ηλιόπουλος , Ο Δράκος , σκοτάδι , σκοτεινός ρόλος , ταινία , Ταινίες , τρόμος , φαντασία , Φεστιβάλ Καννών , Φιλμ Νουάρ , Φόβος , ψυχολογία
Σχόλια και απόψεις.
Η γνώμη σας είναι πάντα καλοδεχούμενη.