Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την κατέταξε δέκατη στη λίστα με τις είκοσι- πέντε σπουδαιότερες ηθοποιούς του Αμερικανικού κινηματογράφου.
Υπήρξε μία πραγματική σταρ, με μία προσωπική ζωή η οποία πάντοτε κρατούσε μαζί με την καριέρα της τα φώτα της δημοσιότητας. Ωστόσο, υπήρξε σε μία εποχή όπου οι σταρ κρινόντουσαν και άφηναν εποχή για το πραγματικό τους ταλέντο, όχι για το όποιο σκάνδαλο ή σχέση τους. Και η συγκεκριμένη άφησε εποχή για το ταλέντο, για τη γοητεία, για τη μαχητικότητα και το πείσμα της να πετύχει, παρά τις αντιξοότητες που συναντούσε σε ολόκληρη τη ζωή της.
Σε αυτό το άρθρο θα αγγίξω μια ιδιαίτερη πτυχή της κινηματογραφικής της καριέρας: τον πρωταγωνιστικό της ρόλο σε ταινίες τρόμου. Θεωρώ πως οι παραγωγές στις οποίες πρωταγωνίστησε πριν αποσυρθεί, ήταν αξιόλογες. Η Κρόφορντ είχε μία τεράστια καριέρα, άλλοτε σε ταινίες διαμάντια και άλλοτε σε ταινίες πιο απλές και με πιο φτηνή παραγωγή. Σε όλες όμως έδινε το 100%. Ακόμα και η πιο φθηνή παραγωγή στην οποία πρωταγωνίστησε, κατάφερε να δημιουργήσει καλή εντύπωση, επειδή η ίδια συμμετείχε.
Στη δεκαετία 60 με 70, η ίδια είχε πατήσει τα εξήντα και πλησίαζε προς το τέλος της καριέρας της. Όχι μόνο επειδή μεγάλωνε και δεν είχε πια τη σωματική αντοχή και την καλή υγεία ώστε να αφοσιώνεται σε γυρίσματα. Αλλά επειδή έπρεπε κάποτε να υπάρξει και μία αυλαία στο χώρο στον οποίο αφοσιώθηκε ολόψυχα για περισσότερες από έξι δεκαετίες.
Η Κρόφορντ ακολούθησε μία υποκριτική οδό που τράβηξαν και άλλες μεγάλες σταρ του κλασικού κινηματογράφου, όπως η Bette Davis και η Μπάρμπαρα Στάνγουικ όταν πλησίαζαν στο τέλος της καριέρας τους: πρωταγωνίστησε σε ταινίες τρόμου. Η ίδια είχε δείξει πως μπορεί να υποστηρίξει αυτό το είδος (για όσους έχουν δει το κλασικό Sudden Fear), και οι παραγωγές στις οποίες έπαιξε ήταν αξιόλογες.
Ας δούμε δύο από τις ταινίες τρόμου οι οποίες αξίζουν προσοχής.
Berserk (Το τσίρκο με τα δεκατέσσερα πτώματα)
Αξιόλογο θρίλερ με έτος παραγωγής το 1967, η προτελευταία ταινία και εμφάνιση της Κρόφορντ στη μεγάλη οθόνη. Είναι ένα αξιόλογο θρίλερ με τη μεγάλη Κρόφορντ να υποδύεται τη Monica Rivers. Μία ιδιοκτήτρια ενός τσίρκου, στο οποίο θα ξεκινήσουν να πραγματοποιούνται φόνοι, γεγονός που θα φοβίσει όχι μονάχα την υπεύθυνη, αλλά και όσους συνεργάζονται και πραγματοποιούν νούμερα σε αυτό. Η ταινία κινείται σε διάφορους σεναριακούς άξονες: επικεντρώνεται στη λύση του μυστηρίου για όλους τους φόνους, αλλά και στη σχέση μητέρας –κόρης, η οποία και εκείνη αποτελεί μέλος του θιάσου. Ένα παραγνωρισμένο θρίλερ, το οποίο θεωρώ αξιόλογο και πιστεύω πως ήταν πιο αξιοπρεπές ώστε να γίνει το τελευταίο έργο της μεγάλης ηθοποιού. Σε αντίθεση με αυτό, ήταν το Trog, μία πρόχειρη ταινία τρόμου, η οποία σώζεται μονάχα από την εμφάνιση της Κρόφορντ. Πολύ καλό θρίλερ κατά τα άλλα, η Τζόαν ήταν ιδανική για πρωταγωνίστρια σε έργα τρόμου και φιλμ νουάρ:
I saw what you did
Θρίλερ παραγωγής 1965 και βασισμένο στο ομώνυμο αστυνομικό μυθιστόρημα Out of the dark της Ursula Curtiss. Η Joan συμπρωταγωνιστεί με τον John Ireland, στο ρόλο της ερωτευμένης γειτόνισσας που προσπαθεί με κάθε δυνατό τρόπο να αποσπάσει το αντικείμενο του πόθου της από τον έγγαμο βίο του. Δυο φίλες οι οποίες μένουν μαζί το βραδύ στο σπίτι, μαζί με τη μικρότερη αδελφή της μίας, αποφασίζουν να κάνουν τηλεφωνικές φάρσες. Βρίσκουν τυχαία ονόματα από τον τηλεφωνικό κατάλογο και μόλις ο ανυποψίαστος άνθρωπος στον οποίο γίνεται η κλήση, σηκώσει το ακουστικό και ρωτήσει «ποιος είναι», του απαντάνε: «Είδα τι έκανες και ξέρω ποιος είσαι». Όλα θα αλλάξουν όμως, όταν ο χαρακτήρας του Ireland, ο οποίος μόλις δολοφόνησε τη γυναίκα του, θα σηκώσει το τηλέφωνο και θα εκλάβει αυτή την αθώα πλάκα ως δήλωση ενός αυτόπτη μάρτυρα που τον απειλεί για το έγκλημά του. Είναι αξιόλογο θρίλερ, όμως αξίζει να αναφερθώ και σε κάτι ακόμα: στο πόσο όμορφη παραμένει η Κρόφορντ ενώ έχει πατήσει τα 60 και στο επικό της κολιέ το οποίο τη συντροφεύει σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Πρέπει τέλος να σημειωθεί το γεγονός ότι την ταινία σκηνοθετεί ο μαιτρ του είδους, William Castle, ο οποίος σκηνοθέτησε και το Strait Jacket. Ο Van Alexander υπογράφει την εξαιρετική μουσική.
Καθώς οι εποχές που βιώνουμε είναι περίεργες, πολλοί άνθρωποι μένουν πια περισσότερο σπίτι και αναζητούν καινούργιες ταινίες. Ό,τι καινούργιο και να βγει, δεν αντικαθιστά τους πραγματικά μεγάλους σταρ που πρωταγωνιστούν στο τέλος της καριέρας τους σε αξιόλογες παραγωγές.
Tags: berserk , Bette Davis , I saw what you did , John Ireland , Monica Rivers , Out of the dark , star , Strait Jacket , Sudden Fear , The Weird Side Daily , Trog , Van Alexander , William Castle , Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου , αντοχή , άρθα , άρθρο , αυλαία , γοητεία , γυρίσματα , δολοφονία , δολοφονίες , δολοφόνος , Έγκλημα , ζωή , ηθοποιός , θίασος , θρίλερ , καριέρα , κατάλογος , Κινηματογράφος , κόρη , λύση , Μαρία Σκαμπαρδώνη , μάρτυρας , μητέρα , Μπάρμπαρα Στάνγουικ , μυστήριο , νεκρός , παραγωγή , πείσμα , πόθος , πρωταγωνιστής , πτώμα , ρόλος , σενάριο , σινεμά , σπίτι , σχέση , σώμα , ταινία , ταινία τρόμου , Ταινίες , ταινίες τρόμου , ταλέντο , Τζόαν Κρόφορντ , τηλεφωνική φάρσα , τηλεφωνικός κατάλογος , τηλέφωνο , Το τσίρκο με τα δεκατέσσερα πτώματα , τσίρκο , υγεία , φάρσα , φόνος , φωνή
Σχόλια και απόψεις.
Η γνώμη σας είναι πάντα καλοδεχούμενη.