Η νέα ταινία του οσκαρικού εδώ και λίγα χρόνια Guillermo del Toro, με τίτλο Nightmare Alley, ή στα ελληνικά ‘Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών’, κυκλοφορεί στους κινηματογράφους με ένα πολλά υποσχόμενο all star cast. Μπράντλεϊ Κούπερ, Γουίλιαμ Νταφόε, Κέιτ Μπλάνσετ, Ρούνι Μάρα, Τόνι Κολέτ, Ρον Πέρλμαν κ.ά. συνθέτουν μια εξαιρετική ομάδα η οποία προϊδεάζει τους θεατές για το καλύτερο.
Η ταινία αφηγείται ένα τμήμα της ζωής του Στάντον Καρλάιλ, ο οποίος μετά την πολύ μυστηριώδη πρώτη παρουσίασή του, καταλήγει σε ένα τσίρκο όπου αρχικά παρακολουθεί ορισμένα από τα θεάματα και στη συνέχεια αποδέχεται τις αγγαρείες που του αναθέτουν, κερδίζοντας μια μόνιμη θέση όταν βοήθησε στην εκ νέου αιχμαλώτιση του άνδρα που χρησιμοποιούσαν ως «φρικιό» του τσίρκου. Έμεινε, λοιπόν, αρχικά κάνοντας διάφορες εργασίες που του έδιναν.
Εκεί, έρχεται κοντά με το «μέντιουμ» του τσίρκου, την Ζήνα και τον σύζυγό της Πιτ, οι οποίοι κάνουν παραστάσεις δήθεν πνευματισμού και μαντικής.
Ο Στάντον ζητά από τον Πιτ να τον διδάξει και σταδιακά επιδεικνύει εξαιρετική δεξιοτεχνία, καταφέρνοντας μάλιστα με μια «αυτοσχέδια παράσταση» να γλυτώσει το τσίρκο από το λουκέτο κατά την επίσκεψη της αστυνομίας.
Εκεί γνωρίζει και την Μόλι, μία κοπέλα που στη σκηνή της εμφανίζει μια αξιοπερίεργη αντοχή στον ηλεκτρισμό, φυσικά με τους απαραίτητους εξοπλισμούς που μοιάζουν ρεαλιστικοί στο κοινό μιας τέτοιας παράστασης.
Η σχέση των δύο χαρακτήρων αναπτύσσεται και εκείνος της ζητά να τον ακολουθήσει εκτός του Τσίρκου, δηλώνοντας πως οι δυο τους είναι έτοιμοι για σπουδαίες παραστάσεις στις μεγαλύτερες σκηνές και στα μεγαλύτερα ξενοδοχεία.
Πράγματι, ο «Μεγάλος Στάντον», όπως ο ίδιος χρίζει τον εαυτό του, κερδίζει φήμη και γίνεται ο κορυφαίος «πνευματιστής» για δύο περίπου χρόνια. Αυτό φέρνει σαν αποτέλεσμα μεγάλη αύξηση στην περιουσία τους, αλλά και μεγάλη αυτοπεποίθηση στον Στάντον, ο οποίος σε μια παράσταση ξεφεύγει μετά από αμφισβήτηση που δέχθηκε από μια γυναίκα στο κοινό και καταφέρεται εναντίον της, αλλά και ενός ηλικιωμένου άνδρα που κάθεται στο τραπέζι της, με προσωπικούς χαρακτηρισμούς σε εκείνη και με δήθεν επικοινωνία με το πνεύμα ενός προσώπου που ο ηλικιωμένος άνδρας είχε πρόσφατα χάσει.
Η γυναίκα αυτή, αποδεικνύεται πως είναι ψυχολόγος με εντυπωσιακό πελατολόγιο και ο ηλικιωμένος είναι ανώτατος δικαστής. Σιγά σιγά, αρχίζει μια συνεργασία του Στάντον με την ψυχολόγο με στόχο την απόσπαση χρηματικών ποσών από υψηλά ιστάμενα πρόσωπα μέσω δήθεν επικοινωνίας με τα πνεύματα προσώπων που έχουν χάσει.
Ή τουλάχιστον… έτσι μοιάζει στην αρχή. Διότι τίποτα δεν είναι τελικά όπως φαίνεται. Και σίγουρα τίποτα δεν μας προετοιμάζει για το συγκεκριμένο φινάλε.
Πρόκειται για τη δεύτερη κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου (η πρώτη ήταν το 1947). Μια ταινία με σαφείς πινελιές του Ντελ Τόρο, ωστόσο αισθητά διαφορετική από τις προηγούμενες δουλειές του (αυτό το έχει δηλώσει και ο ίδιος).
Η κινηματογράφηση είναι για μια ακόμη φορά εξαιρετική και σε συνδυασμό με τις πολύ καλές ερμηνείες (ειδικά το τελευταίο πλάνο του Μπράντλεϊ Κούπερ…) καλύπτει την κοιλιά που κάνει ο ρυθμός σε ορισμένα σημεία.
Είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ αρκετά δυνατό και σκοτεινό με ορισμένες γερές γοτθικές δόσεις σε κάποιες περιπτώσεις. Από τις ταινίες που σε βάζουν στον κόσμο του ήρωα και σε κρατούν μέχρι τους τίτλους τέλους.
Αξίζει σίγουρα να την παρακολουθήσετε.
Tags: Cinema , circus , Film , Guillermo del Toro , movie , Nightmare Alley , The Weird Side Daily , thriller , twsd , Ηθοποιοί , θρίλερ , πνευματιστής , ταινία , Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών , τσίρκο , φρικιό
Σχόλια και απόψεις.
Η γνώμη σας είναι πάντα καλοδεχούμενη.