Όλοι μας έχουμε βάλει τον Άνθρωπο Αράχνη μέσα στις καρδιές μας για διαφόρους λόγους. Εγώ προσωπικά ξεκίνησα την συγγραφική μου καριέρα διαβάζοντας τις περιπέτειες του Πήτερ Πάρκερ, όπως είναι γνωστός κατά κόσμο, αρχόμενος από τις πασίγνωστες εκδόσεις Καμπανάς. Δυστυχώς δε θυμάμαι το αριθμό του ελληνικού τεύχους αλλά ξέρω ότι ήταν η ελληνική προσαρμογή του 31ου τεύχους του Spectacular Spider-Man και ήταν το φινάλε της επικής σύγκρουσης του με τον Κάρριον (στην Ελλάδα γνωστός ως Ψοφίμι).
Επίσης, όλοι όσοι δηλώνουν φαν του Αραχνάκια, θα ξέρουν ότι η εικονική κόκκινη και κυανή στολή του ήταν δημιουργία του βασιλιά των κόμικς Τζακ Κίρμπι ο οποίος εικονογράφησε και το εξώφυλλο του θρυλικού 15ου τεύχους του Amazing Fantasy, του τεύχους που έκανε τη πρώτη του εμφάνιση ο πασίγνωστος ήρωας.
Κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 80, έλαβε χώρα μια μεγάλη αλλαγή στην Τάξη Πραγμάτων του ήρωα. Μια ιστορική θα έλεγα αλλαγή της οποίας τον αντίκτυπο συνεχίζουμε να το νιώθουμε ακόμα και σήμερα. Ο Σπάιντερ-Μαν άλλαξε τη στολή του. Και μιλάμε για μια αρκετά ριζοσπαστική αλλαγή καθώς μια απόκοσμη μαύρη και λευκή περιβολή έντυνε τον ιστοβάτη στις νυχτερινές του εξορμήσεις εναντίον του κακού και του εγκλήματος. Λίγο όμως ήξερε και εκείνος αλλά και οι αναγνώστες εκείνης της εποχής ότι αυτή η νέα μαύρη στολή επρόκειτο να αλλάξει το Σύμπαν της Μάρβελ για πάντα…
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Τα 220 Δολάρια άνοιξαν τις πόρτες.
Ένας πιστός αναγνώστης, ο Randy Schueller έστειλε ένα γράμμα στα γραφεία της Μάρβελ. Σε αυτό το γράμμα υπήρχε το σκίτσο μιας νέας στολής για τον Σπάιντερ-Μαν. Μια μαύρη στολή με άσπρα μάτια αλλά ένα κόκκινο αραχνοσύμβολο στο στήθος με τέσσερα πόδια να κυκλώνουν όλο τον θώρακα και να καταλήγουν σε ένα ολόιδιο αραχνοσύμβολο στην πλάτη. Αυτό το εντυπωσιακό στυλ τράβηξε την προσοχή του τότε υπεύθυνου επιμέλειας της εταιρείας, Jim Shooter, στο σημείο να αγοράσει την ιδέα και τα πνευματικά δικαιώματα καταθέτοντας ως αντάλλαγμα μια χρηματική αμοιβή της τάξεως των 220 δολαρίων. Αυτή η ανταλλαγή έλαβε χώρα μέσω αλληλογραφίας τον Αύγουστο του 1982. Σύμφωνα με τα λόγια του ίδιου του Schuller, ο Shooter ήθελε τον αναγνώστη να εργαστεί ως συγγραφέας της ιστορίας στην οποία ο ιστοβάτης θα παρουσίαζε το νέο του λουκ. Δυστυχώς το όλο εγχείρημα κατέρρευσε. Κάποια χρόνια μετά όμως, οι ισχυρισμοί του θα θεμελιωθούν από την κυκλοφορία ενός μεμονωμένου τεύχους το οποίο θα σας αποκαλύψω πιο μετά στο αφιέρωμά μου.
Ο Shooter, επηρεασμένος από τη νέα εμφάνιση της Spider-Woman (κατά κόσμο γνωστή ως Τζούλια Κάρπεντερ, η οποία δεν έχει καμιά σχέση με την προκάτοχό της, Τζέσικα Ντρίου) και με τη βοήθεια των σκιτσογράφων Mike Zeck & Rick Leonardi τροποποίησε τη νέα στολή δίνοντάς της τη μορφή αλλά και το ιστορικό που γνωρίζουμε σήμερα.
Mια νέα στολή και οι Μυστικοί Πόλεμοι.
Ο Σπάιντερ-Μαν, μετά από μια εξουθενωτική μάχη με τον Χόμπγκοπλιν, εξαφανίζεται μαζί με τη πλειονότητα των X-Men, των Εκδικητών και των Τεσσάρων Φανταστικών, όταν εξερευνεί μια απόκοσμη κατασκευή στο Σέντραλ Παρκ στο τεύχος Amazing Spider-Man # 251 ( Απρίλιος 1984). Όλοι τους είχαν μεταφερθεί, μαζί με τον Γκαλάκτους, σε έναν μακρινό γαλαξία, σε έναν πλανήτη, ονόματι Κόσμος της Μάχης από τη κοσμική οντότητα Μπιγιόντερ για να εκπληρώσουν μια μεγάλη σύγκρουση.
Στο τεύχος #252 (Μάιος 1984) όμως εκείνος επιστρέφει ξεπηδώντας από την ίδια απόκοσμη κατασκευή έχοντας αγκαλιά τον δρ Κέρτ Κόννορς και φορώντας μια νέα μαύρη και λευκή στολή. Αυτή η νέα στολή είχε μια ιδιαιτερότητα καθώς ήταν ικανή να ανταποκρίνεται στις σκέψεις και τις νοητικές προτροπές του Πήτερ. Το μόνο που χρειαζόταν ήταν να σκεφτεί την επιθυμία του να φορέσει τη στολή και εκείνη ανταποκρινόταν και τυλιγόταν στο κορμί του σχηματίζοντας έτσι το παρουσιαστικό του Ανθρώπου Αράχνη.
Επί προσθέτω, η στολή μπορούσε να παράγει ιστό καθιστώντας έτσι τη χρήση των εκτοξευτήρων πια περιττή. Θα έλεγε κανείς ότι ο Πήτερ είχε λύσει πια το πρόβλημά του να μετατρέπεται σε Σπάιντερ-Μαν σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, σωστά; Δυστυχώς όμως αυτή η στολή έκρυβε ένα μυστικό, ένα πολύ σκοτεινό μυστικό. Αυτό όμως θα το εξετάσουμε σε λίγο.
Η προέλευση αυτής της νέας στολής αποκαλύπτεται στο τεύχος 8 της μίνι σειράς Secret Wars (Δεκέμβριος 1984). Μετά από μια άγρια μάχη με την Τιτάνια, η στολή του Σπάιντερ-Μαν είχε υποστεί μεγάλες ζημιές και έπρεπε να επιδιορθωθεί άμεσα. Καθώς έμπαινε μέσα στο νεοσύστατο αρχηγείο που είχαν στήσει οι Εκδικητές στον Κόσμο της Μάχης, παρατήρησε ότι ο Θορ και ο Χάλκ που είχαν και εκείνοι υποστεί ζημιές στις περιβολές τους νωρίτερα, είχαν πια αποκατεστημένες περιβολές. Ο Χάλκ του σύστησε να πάει σε ένα θάλαμο με μια συσκευή που επιδιόρθωνε ρούχα χωρίς όμως να του έχει δείξει ποια ήταν η συγκεκριμένη συσκευή.
Ο Πήτερ μπήκε στο θάλαμο και πορεύεται σε μια συσκευή την οποία θεώρησε ότι ήταν η αντίστοιχη που του είπε ο Χάλκ. Φόρεσε την ειδική κάσκα και στη συνέχεια, μια μαύρη σφαίρα εμφανίστηκε στο χέρι του. Μετά, αυτή η σφαίρα μεταμορφώθηκε σε ένα παχύρευστο υγρό και κάλυψε ολόκληρο το σώμα του. Έπειτα από κάποια δευτερόλεπτα, η μαύρη και λευκή στολή είχε μόλις αντικαταστήσει τη κουρελιασμένη κόκκινη και κυανή στολή χαρίζοντας στον ιστοβάτη ένα νέο λουκ.
Mετά το πέρας των Μυστικών Πολέμων, ο Πήτερ επιστρέφει στη Γη μαζί με τους υπόλοιπους ήρωες (με κάποιες εξαιρέσεις). Με το που πατάει το πόδι του στα πάτρια εδάφη, ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή του ιστοβάτη έχει μόλις ανοίξει.
Το Έπος της Εξωγήινης Στολής.
Αυτή η ιστορία είναι αρκετά μεγάλη και ξεδιπλώνεται σε αρκετούς τίτλους του Σπάιντυ. Εκείνη τη περίοδο, ο Πήτερ εμφανιζόταν σε τρείς τίτλους. Κλασικά στο Amazing που όπου ξέρετε ήδη, πριν ξεκινήσει ο εφιάλτης του, ο Πήτερ μόλις είχε ξεμπερδέψει με τον πανούργο και ιδιαίτερα επιδέξιο Χόμπγκοπλιν, στο Spectacular Spider-Man, ο δορυφορικός τίτλος στον οποίο ο Πήτερ κατάφερε να νικήσει τον Δρ Οκτάπους ενώ παράλληλα ζούσε μια ηλεκτρισμένη ερωτική σχέση με τη Φελίσια Χάρντυ (γνωστή και ως Μαύρη Γάτα), στο Marvel Team Up, έναν τίτλο στον οποίο ο Σπάιντυ ένωνε τις δυνάμεις του με ένα άλλο για να αντιμετωπίσουν από κοινού μια απειλή. Τέλος, εκείνη τη περίοδο, υπήρχε στα σκαριά κα η πρεμιέρα ενός τρίτου προσωπικού τίτλου, με τίτλο Web of Spider-Man ( Ο Ιστός του Σπάιντερ Μαν) του οποίου το πρώτο τεύχος σηματοδοτεί και το τέλος του Έπους της Εξωγήινης Στολής μιας και από εκείνο το τεύχος και μετέπειτα, μια νέα ιστορία ξεκινάει καθώς και η γέννηση ενός νέου, τρομακτικού αντιπάλου αρχίζει να αποκαλύπτεται.
Amazing Spider-Man, τεύχη 252-263:
Πρόκειται για το βασικό κορμό της ιστορίας. Σε αυτά τα τεύχη εξιστορείται το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό μέρος της ιστορίας (με εξαίρεση το Web #1).
Ο Roger Stern ήταν υπεύθυνος για τη πλοκή και ο Tom Defalco ήταν ο σεναριογράφος του #252. Ο δεύτερος ήταν ο αποκλειστικός σεναριογράφος από το #253 και μετά. Ο Ron Frenz ήταν ο σκιτσογράφος σε όλα τα τεύχη εκτός των #253-4 τα οποία ‘’περιποιήθηκε’’ ο Rick Leonardi…
Ας ρίξουμε μια πιο λεπτομερή ματιά στα πιο σημαντικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν σε αυτά τα τεύχη (μιας και ήταν και αρκετά).
#252: Ο Πήτερ και ο δρ Κέρτ Κόννορς επιστρέφουν στη Γη από τον κόσμο της Μάχης και ο Πήτερ προσπαθεί να επανενταχθεί στο κοινωνικό σύνολο αλλά και να προσαρμοστεί με τις ικανότητες της νέας στολής.
#253: O Σπάιντερ-Μαν αντιμετωπίζει τις ορδές του Ρόδου, ενός νέου μαφιόζου που εποφθαλμιά τη θέση του Γουίλσον Φισκ. Η θεία Μαίη, σε μια από τις πιο εγωιστικές εκφάνσεις του χαρακτήρα της αποφασίζει να κόψει επαφές με τον Πήτερ όταν μαθαίνει ότι εκείνος παρατάει τις σπουδές του.
#256: Ο Τόμας Φαίαρχαρτ, ένας επιχειρηματίας που έχει κληρονομήσει την ικανότητα να μεταμορφώνεται στο γατόμορφο κτήνος Πούμα από τους Ινδιάνους πρόγονούς του, ναυλώνεται από το Ρόδο για να σκοτώσει τον Σπάιντερ-Μαν. Ο Πήτερ αναρωτιέται γιατί νιώθει συνέχεια κουρασμένος και αποσυντονισμένος. Η Μαίρη Τζαίην επιστρέφει στη ζωή του Πήτερ. Ο Πούμα στριμώχνει τον Σπάιντερ-Μαν και ενώ τον τραυματίζει άσχημα, είναι έτοιμος να τον σκοτώσει.
#257: H Μαύρη Γάτα σώζει τη ζωή του Πήτερ τη τελευταία στιγμή με τη βοήθεια τν δυνάμεων πρόκλησης κακοτυχίας που έχει αποκτήσει με τη βοήθεια του Φισκ. Ο Πούμα ανακαλύπτει τη κατοικία του Πήτερ και του επιτίθεται. Κατά τη διάρκεια της μάχης, ο Πούμα πετάει τις πρώτες σπόντες σχετικά με τη φύση της στολής του Σπάιντυ. Η Μαίρη Τζαίην κάνει μια συγκλονιστική αποκάλυψη.
#258: H Μαίρη αποκαλύπτει ότι γνωρίζει για τη διπλή ζωή του Πήτερ ως Σπάιντερ-Μαν από πολύ παλιά. Η μαύρη στολή καταλαμβάνει το σώμα του Πήτερ ενώ αυτός κοιμάται και το χρησιμοποιεί χωρίς τη θέληση ή τη γνώση του για βραδινές εξορμήσεις. Ο Πήτερ αποφασίζει να επισκεφθεί τον Ρήντ Ρίντσαρντς, τον αρχηγό των Τεσσάρων Φανταστικών. Εκείνος ανακαλύπτει ότι η στολή είναι στη πραγματικότητα μια εξωγήινη μορφή ζωής, ένας συμβιωτής που προσπαθεί να καταλάβει ολοκληρωτικά τον Πήτερ. Με τη βοήθεια του Ανθρώπινου Πυρσού αλλά και με τη χρήση ενός ηχητικού όπλου, ο Μίστερ Φανταστικός καταφέρνει να διαχωρίσει τον Πήτερ από τον Συμβιωτή και να παγιδεύσει το απόκοσμο πλάσμα σε μια ειδική περιοριστική συσκευή.
#259: Ο Πήτερ και η Μαίρη έχουν μια εκ βαθέων συζήτηση και επαναπροσδιορίζουν τη σχέση τους. Στη συνέχεια, ο Πήτερ μαθαίνει ότι ο Χόμπγκοπλιν είναι ζωντανός και έχει αρχίσει να τρομοκρατεί τον κόσμο. Αποφασίζει, ντυμένος με τη παλιά κόκκινη και κυανή περιβολή του, να βάλει ένα οριστικό τέλος στην απειλή του μιμητή του Νόρμαν Όσμπορν. Εν τω μεταξύ, ο φυλακισμένος Συμβιωτής καταστρώνει τα δικά του σχέδια.
Spectacular Spider-Man, τεύχη 90-96, annual no 4, 100
Η παρουσία της ζωντανής στολής σε αυτόν τον τίτλο δεν ήταν ιδιαίτερα μακροπρόθεσμη μιας και κράτησε για 7 (συν ένα) τεύχη και ένα ετήσιο τεύχος και δεν διαδραματίστηκε κάποιο ιδιαίτερο γεγονός το οποίο θα επηρέαζε την εξέλιξη της ιστορίας που εξετάζουμε. Αυτό όμως δεν ίσχυε για ένα συγκεκριμένο τεύχος.
Η σειρά ήταν απασχολημένη με τον ερωτικό δεσμό του Πήτερ και της Φελίσια καθώς και με το δίλημμα που είχε προκύψει για την Φελίσια σχετικά με την προέλευση των κρυφών υπερδυνάμεων πρόκλησης κακοτυχίας, δυνάμεις που ενεργοποίησε ο Γουίλσον Φισκ με τη βοήθεια των επιστημόνων του. Σαν αντάλλαγμα, ο Βασιλιάς του Εγκλήματος θα ζητούσε μια χάρη από τη Φελίσια η οποία δεν θα μπορούσε ποτέ να αρνηθεί.
Επίσης, βλέπαμε και τις προσπάθειες του Φισκ να επαναφέρει τη λατρεμένη του σύζυγο, Βανέσα η οποία είχε υποπέσει σε ένα είδος κατατονισμού. Στα πλαίσια αυτής της ιστορίας είδαμε να εμπλέκονται πολλοί χαρακτήρες όπως ο Μανδύας και η Ντάγκερ, η Απάντηση και η επιστροφή του Σίλβερμέην, του μοναδικού, υπολογίσιμου αντιπάλου του Φισκ σε ότι αφορά την ηγεσία στο έγκλημα ο οποίος είχε πεθάνει 2 φορές από το ίδιο πρόσωπο… Τη πρώτη φορά σκοτώθηκε στο νεκροκρέβατό του από τα φωτεινά λεπίδια της Ντάγκερ και ανακατασκευάστηκε σαν ένα κυβερνοργανικό πλάσμα, μόνο και μόνο για να σκοτωθεί και πάλι από τη δύναμη της Ντάγκερ. Τώρα ήταν ένα άμυαλο θηρίο που λειτουργούσε μόνο βάσει των ενστίκτων του.
O Al Milgrom ήταν υπεύθυνος στο σενάριο και στο σκίτσο στα μηνιαία τεύχη ενώ ο Bill Mantlo και Sal Buscema ανέλαβαν το σενάριο και το σκίτσο αντίστοιχα, στο Annual στη κεντρική ιστορία του ενώ οι Bob Natale και Ron Rantall σενάριο και σκίτσο αντίστοιχα στη δευτερεύουσα ιστορία.
#90: Η Φελίσια, έχοντας πια στη διάθεσή της τις νέες της δυνάμεις πρόκλησης κακοτυχίας, ψάχνει να βρει τον Πήτερ. Μέχρι που τον αναζητά στο σπίτι της θείας Μαίη. Εκεί, ο Σπάιντερ-Μαν εμφανίζεται μπροστά της φορώντας τη νέα μαύρη του στολή.
#91: O Πήτερ και η Μαύρη Γάτα αντιμετωπίζουν τον εχθρό των Χ-Μεν, Μπλομπ.
#92: Η Απάντηση, ο νέος εκτελεστής του Φισκ, εισέρχεται στη ζωή των Πήτερ και Φελίσια.
#94: O Σίλβερμέην, ο μαφιόζος σαίμποργκ επανέρχεται στη ζωή χάρις την βοήθεια των επιστημόνων του Φισκ ως υποχείριό του. Σε μια άγρια σύγκρουση, ο Πήτερ τραυματίζεται σχεδόν θανάσιμα από το άγριο αντίπαλό του που λειτουργεί πια σαν ένα θηρίο, καθοδηγούμενο από τα πιο πρωτόγονα ένστικτα.
Annual no 4: Φορώντας τον Συμβιωτή, ο Πήτερ ερευνά μια υπόθεση που απασχολεί τη θεία Μαίη.
#96: Ο Πήτερ, μετά τα γεγονότα του ASM νο258 επιστρέφει στη κλασική του στολή και προσπαθεί να σώσει τη Ντάγκερ από τις μηχανορραφίες του Φισκ και τη μανιώδη εκδίκηση του Σίλβερμέην ο οποίος έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Η Απάντηση χάνεται σε μια προσπάθεια να επαναφέρει τη Ντάγκερ στο ζενίθ των δυνάμεών της. Εκείνη όμως αρνείται να βοηθήσει στην αποκατάσταση της ψυχικής υγείας της Βανέσα πυροδοτώντας έτσι τη εκδικητική μανία του Φισκ.
#100: Ο Πήτερ έρχεται σε σύγκρουση με τον Γουίλσον Φισκ σε ότι αφορά την υπόθεση της Βανέσα και της Φελίσια. Ο Άνθρωπος Αράχνη καταφέρνει να βγει νικητής αλλά ως αποτέλεσμα της αποκάλυψης ότι η Φελίσια είχε αποκρύψει την ενεργοποίηση των δυνάμενών της αλλά και τα πάρε δώσε της με τον Φισκ, αποφασίζει να τραβήξει χωριστούς δρόμους από την ερωμένη του. Την ίδια στιγμή, ο Συμβιωτής, ο οποίος έχει δραπετεύσει από τα χέρια των 4Φ στο τεύχος 274 της σειράς Fantastic Four καραδοκεί στη ντουλάπα του σπιτιού του Πήτερ, έτοιμος να κάνει τη κίνησή του.
Το συγκινητικό φινάλε του Έπους
Web Of Spider-Man #1: Ο Συμβιωτής καταφέρνει να καταλάβει το σώμα του Πήτερ. Εκείνος όμως αντιστέκεται και προσπαθεί να φτάσει το Κτίριο Μπάξτερ ελπίζοντας ότι θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει το ηχητικό όπλο έτσι ώστε να μπορέσει να απαλλαγεί για μια ακόμα φορά από το άδραγμα του απόκοσμου εξωγήινου. Τελικά καταλήγει στο καμπαναριό μιας εκκλησίας. Εκεί, τα εκκωφαντικά κουδουνίσματα της καμπάνας καταφέρνει να απαλλάξει τον Πήτερ από την Συμβιωτή αλλά μια ο επώδυνος ήχος μια και η κούρασή του εξαιτίας της μάχης του με τον Γουίλσον Φισκ αλλά και από την επίθεση κάποιων μιμητών του Γύπα και ο ήρωας μας καταρρέει αβοήθητος. Σε μια απρόσμενη πράξη αυτοθυσίας, ο Συμβιωτής χρησιμοποιεί τα τελευταία του ζωτικά αποθέματα για να απομακρύνει το πρώην ξενιστή του σε ένα ασφαλές μέρος μακριά από τα εκκωφαντικά ηχητικά κύματα του καμπαναριού αποδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο ότι ένιωθε κάποια πιο βαθιά αισθήματα, πέρα από τις καιροσκοπικές του βλέψεις. Απόδειξε ότι πραγματικά αγαπούσε τον Πήτερ, με το δικό του τρόπο που ίσως πολλοί από εμάς βιαστούμε να τον χαρακτηρίσουμε ως τοξικό. Ίσως αν είχε εκφραστεί με διαφορετικό τρόπο… Ποιος θα μπορούσε να ξέρει;
Πώς βρέθηκε ο Συμβιωτής στον Κόσμο της Μάχης;
Ο Συμβιωτής ανήκει σε μια φυλή άμορφων πλασμάτων ονόματι Κλυντάρ. Ο πλανήτης Κλυντάρ είναι η πατρίδα των Συμβιωτών και απαντάται στον Γαλαξία της Ανδρομέδας. Πολλοί, λοιπόν θα αναρωτηθείτε… Πως το καλό βρέθηκε ο Συμβιωτής στον Κόσμο της Μάχης διασταυρώνοντας το μονοπάτι του με αυτό του Πήτερ;
Καταρχήν, καλό είναι να ειπωθεί κάτι… Αυτός ο πλανήτης ήταν δημιούργημα του Μπιγιόντερ. Αφού μάζεψε αρκετά κομμάτια από άλλους πλανήτες (συμπεριλαμβανομένης και της Γης), το παντοδύναμο όν κατασκεύασε ένα πλανήτη ο οποίος προέκυψε από την ένωση αυτών των κομματιών. Ένα από αυτά τα κομμάτια προερχόταν από έναν συγκεκριμένο πλανήτη.
Κατά τη διάρκεια της καταστροφικής σύγκρουσης Κρι και Σκράλ, οι Κρι απέκτησαν ένα νεογέννητο από το πλανήτη Κλυντάρ σε μια προσπάθεια να μελετήσουν τη μοναδική τους φυσιολογία και μέσω αυτής να αποκτήσουν μια ικανότητα ανάλογη με αυτή της μορφοπλαστικής των Σκράλ. Αφού τροποποίησαν τη φυσιολογία του πλάσματος, το ένωσαν με έναν πολεμιστή τους τον Τελ-Μαρ.
Μετά από μια αποτυχημένη αποστολή, ο Τελ Μαρ διαχωρίστηκε από το Συμβιωτή αφού προσπάθησε να διαγράψει τις αναμνήσεις που απέκτησε το ον από αυτήν την εμπειρία. Η προσπάθεια του ήταν μερικώς επιτυχημένη μιας και το ον διατήρησε κάποια ψεγάδια μνήμης καθώς και μια μικρή σύνδεση.
Ο Συμβιωτής επέστρεψε σε έναν Κλυντάρ που εκείνη την εποχή μαστιζόταν από την επέλαση των Διεφθαρμένων Συμβιωτών, μια φράξια που ακολουθούσε τις διδαχές της θεότητας Νάαλ, είχε επιβάλει την πεποίθηση ότι ένας Συμβιωτής οφείλει να χρησιμοποιεί το Ξενιστή και όχι να αναπτύσσει αισθήματα προς αυτόν. Όταν ανακαλύφθηκε ότι ο Συμβιωτής ένιωθε αισθήματα για τον Τελ Μαρ, φυλακίστηκε σε ένα κάνιστρο και εξορίστηκε σε έναν απομονωμένο πλανήτη ο ποιος αργότερα χρησιμοποιήθηκε από τον Μπιγιόντερ για τη κατασκευή του Κόσμου της Μάχης.
Η Μαύρη Στολή στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη
Ό,τι αφορά τη σχέση του Έπους και τη μεταφορά της είτε στη μικρή και στη μεγάλη οθόνη, προσωπικά δύο περιπτώσεις έρχονται στο μυαλό πριν από οτιδήποτε άλλο…
Spider-Man The Animated Series. Αύτη τη σειρά τη γνωρίσαμε από τη συχνότητα του Σταρ, τότε που τα κανάλια έβαζαν ωραία κινούμενα σχέδια και δεν είχαν βαλθεί να μας κάνουν λοβοτομή με διάφορα εκτρώματα.
Στα μέσα του πρώτου κύκλου λοιπόν, και πιο συγκεκριμένα στα επεισόδια Τhe Alien Costume part1-2-3 βλέπουμε για πρώτη φορά το μαύρο κοστούμι να κάνει πρεμιέρα στη μικρή οθόνη σε μια ακριβής απεικόνιση. Βέβαια, η προέλευση της στο σύμπαν που συστήνει αυτή η σειρά είναι πολύ διαφορετική μιας και σε μια αποστολή στο διάστημα στην οποία ηγείται ο Τζον Τζαίμσον , ο γιός του Τζόνα Τζ. Τζαίμσον σε μια προσπάθεια να συλλέξει ένα σπάνιο ορυκτό ονόματι Προμήθειο Χ, καταλήγει σε μια παραλίγο τραγωδία όταν ένας μετεωρίτης συγκρούεται με το διαστημικό λεωφορείο αναγκάζοντας το σκάφος να συντριβεί στη καρδιά της πόλης. Η επέμβαση του ιστοβάτη σώζει τη ζωή του Τζον και όλου του πληρώματος αλλά μια περίεργη μαύρη ουσία στιγματίζει το κοστούμι του.
Για μια ακόμα φορά, ο Τζόνα παρεξηγεί τις προθέσεις του Σπάιντυ και επικηρύσσοντας τον εξαπολύει μια ομάδα από καιροσκοπικούς κυνηγούς στο κατόπι του. Στον αντίποδα, η μαύρη ουσία καλύπτει τη στολή του και τη μεταμορφώνει χαρίζοντας του μια νέα εμφάνιση αλλά και μια μικρή φόρτιση στις δυνάμεις του και μια χαλάρωση των ηθικών φραγμών του κάνοντάς τον πιο παρορμητικό και επιθετικό. Πολύ γρήγορα όμως ο Πήτερ καταλαβαίνει ότι κάτι δε πάει καλά με τη στολή και με τη βοήθεια του Κέρτ Κόννορς ανακαλύπτει τη πραγματική φύση της ως ένας εξωγήινος Συμβιωτής ο οποίος αργά αλλά σταθερά τον καταλαμβάνει.
Αφού καταφέρνει να αποτρέψει τον εαυτό του από το να προσπεράσει τις κόκκινες γραμμές του σε μια μάχη με τον Shocker, ο Πήτερ καταφέρνει να αποδεσμευτεί από τον Συμβιωτή. Τα συγγραφικά εύσημα ανήκουν στην ομάδα των Avi Arad, John Semper, Brynne Stephens, Mark Hoffmeier κάτω από τα καθοδηγητικά φώτα του ίδιου του Stan Lee.
Αυτό το μοτίβο της επήρειας του Συμβιωτή στη ψυχοσύνθεση του Πήτερ σπρώχνοντάς τον προς τη σκοτεινή πλευρά υιοθετείται και από την ταινία Spider-Man 3 του Sam Raimi στην οποία βλέπουμε τον Πήτερ να υιοθετεί κάποιες αμφιλεγόμενες ομολογουμένως, πρακτικές κάτω από την επήρεια του Συμβιωτή ο οποίο αυτή τη φορά, προέρχεται από έναν μετεωρίτη που πέφτει κοντά στη Νέα Υόρκη.
Aυτή η οπτική εκδοχή έρχεται σε αντίθεση ως προς το πώς επηρέαζε ο Συμβιωτής τον Πήτερ στα κόμικ. Εκεί, ο Πήτερ, όπως τον ξέραμε σα χαρακτήρα, ήταν πάντα κουρασμένος, νωχελικός και νωθρός. Ήταν αδέξιος και παραπονιόταν ότι δεν ξεκουραζόταν αρκετά παρόλο που κοιμόταν πολλές ώρες και μάλιστα βαριά. Βέβαια, κατά τη διάρκεια του ύπνου, ο Συμβιωτής έπαιρνε τον έλεγχο του σώματος χωρίς τη θέληση του ξενιστή του. Επίσης ο Συμβιωτής, όπως αποκαλύφθηκε αργότερα τρεφόταν από αδρεναλίνη και αυτό, τουλάχιστον από τις γνώσεις μου στην Ανθρώπινη Φυσιολογία, συνέβαλε στην φυσική εξάντληση του Πήτερ.
Τηλεοπτικές μεταφορές του έπους είχαμε και στις σειρές Spectacular Spider-Man, Ultimate Spider-Man και στο πρόσφατο Marvel’s Spider-Man. Απ’ όλες αυτές όμως κρατάω σαν αγαπημένη μου εκδοχή αυτή που παρουσιάστηκε στο Spectacular. Εκεί αντικρίζουμε μια πολύ καλογραμμένη σύγκρουση ανάμεσα στις ηθικές αξίες που εντρύφησε ο Μπεν Πάρκερ στον Πήτερ και στη διαβρωτική επίδραση του Συμβιωτή. Αυτό έλαβε χώρα στα επεισόδια 10,11, 12 του πρώτου κύκλου (Persona, Group Therapy και Intervention) από τις πένες των Dan Fausett, Dave Bullock and Jennifer Coyle και Dave Bullock.
Επιπρόσθετες/ Εναλλακτικές Ματιές
Καλό είναι, πριν μπει η κατακλείδα, να αναφερθούν και οι επιπρόσθετες πινελιές καθώς και οι εναλλακτικές εκδοχές που εγώ ξεχώρισα. Στη πρώτη κατηγορία ανήκουν οι δύο πρόσφατες μίνι σειρές Symbiote Spider-Man και Symbiote Spider-Man : Alien Reality από τη δημιουργική ομάδα των Peter David και Greg Land. Κυκλοφόρησαν το 2019.
Λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια του Έπους της Εξωγήινης Στολής, κάπου ανάμεσα στα τεύχη ASM # 253-256. Στη πρώτη σειρά, ο Μυστέριο ανακαλύπτει την ιδιαίτερη φύση της μαύρης στολής και σε μια προσπάθεια να αναβαθμίσει το στάτους του, κλέβει ένα κομμάτι από τον Συμβιωτή και αποκτά και εκείνος μια νέα μαύρη εμφάνιση.
Τη δεύτερη σειρά δεν έχω καταφέρει να τη διαβάσω αν και ξέρω ότι ο Σπάιντερ-Μαν έρχεται αντιμέτωπος με τον Χόμπγκοπλιν, κάτι που με μπερδεύει μιας και ο διαβόητος κακοποιός βρισκόταν ακόμα στις σκιές μετά τα γεγονότα του ASM# 251 και η αποκάλυψη της επιβίωσης του, καθώς και η αναπόφευκτη σύγκρουσή τους, έγινε μετά τον διαχωρισμό Πήτερ και Συμβιωτή στο Κτίριο Μπάξτερ.
Στο Annual Spider-Man no 1 (2018) σε σενάριο Saladin Ahmed και σκίτσα του Garry Brown μας αποκαλύπτει τι ακριβώς έκανε ο Συμβιωτής τις νύχτες που έπαιρνε υπό τον έλεγχό του το σώμα του κοιμισμένου Πήτερ. Η απάντηση θα σας εκπλήξει και μας αναγκάζει να δούμε τον Συμβιωτή με ένα άλλο μάτι, διαφορετικό από την οπτική που ήθελε η Μάρβελ να τον βλέπουμε μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Μια άκρως ενδιαφέρουσα και εναλλακτική ματιά ξεφυλλίζεται στις σελίδες του What If Volume one #1 σε σενάριο Danny Fingeroth και σε σκίτσο του πρωτοεμφανιζόμενου τότε Mark Bagley. Σε αυτή την εναλλακτική ματιά, βλέπουμε τι θα συνέβαινε αν ο Ρίντ Ρίντσαρντς αποτύχαινε να διαχωρίσει τον Συμβιωτή από τον Πήτερ. Η απάντηση είναι ότι ο Συμβιωτής απομυζά τη ζωτικότητα του Πήτερ σε σημείο να γεράσει πρόωρα και μετά να πεθάνει από βαριά εξάντληση και μετά να αρχίσει να κυνηγάει τους Εκδικητές έχοντας σα στόχο να βρει τον επόμενο ξενιστή του. Ιδιαίτερη είναι η παρουσία της Φελίσια Χάρντυ η οποία μάλιστα βάζει ένα τέλος στον εφιάλτη του Συμβιωτή ως αντάλλαγμα όμως να κάνει μια συμφωνία διαβόλου με τον Γουίλσον Φίσκ.
Τέλος, σας συστήνω να ρίξετε και μια ματιά στο τρίτο τεύχος της μίνι σειράς Spider-Man Lifestory των Chip Zdarsky και Mark Bagley (2019). Πρόκειται για μια μίνι σειρά η οποία σε κάθε τεύχος της βλέπει σημαντικούς σταθμούς στην ιστορία του ιστοβάτη ενώ εκείνος ηλικιώνεται σε πραγματικό χρόνο. Κάθε τεύχος αντιπροσωπεύει και μια δεκαετία. Το τρίτο τεύχος που αντιπροσωπεύει τη δεκαετία του 80, βλέπουμε μια νέα εκδοχή του Έπους την οποία συνδέει με μια άλλη μεγάλη ιστορία που σημάδεψε τον ιστοβάτη αλλά και τα 80’s, Το Τελευταίο Κυνήγι του Κρέηβεν.
Δεν θα σας πω τίποτα παραπάνω για αυτό το τεύχος παρά μόνο αυτό… Αναζητήστε το καθώς και ολόκληρη την εν λόγω σειρά, δεν θα μείνετε παραπονεμένοι στο ελάχιστο.
Κατακλείδα
Αν θα θέλατε τη δική μου, προσωπική γνώμη για το Έπος, την δική μου οπτική πάνω σε αυτή την ιστορία, ίσως και να σας εκπλήξω. Δεν ξέρω αν θα είναι ευχάριστη ή όχι αλλά σίγουρα έκπληξη. Προσωπικά τη βλέπω ως ένα ιδιαίτερο ερωτικό θρίλερ. Μια άλλη… Ολέθρια Σχέση, έτσι όπως μόνο η Μάρβελ μπορεί να τη παρουσιάσει.
Τα συστατικά είναι εκεί… Βέβαια κομματάκι δυσδιάκριτα αλλά είναι εκεί… Ο Πήτερ ως άλλος Μαίκλ Ντάγκλας γνωρίζεται με τον Συμβιωτή, μια ιδιαίτερη εκδοχή της Γκλεν Γκλόουζ, γνωρίζονται εντελώς τυχαία και συνάπτουν μια ιδιαίτερη σχέση (όχι βέβαια ερωτική, τουλάχιστον από τη μεριά του Πήτερ). Η Φελίσια εδώ μπορεί να παραλληλιστεί ως το έτερον ήμισυ του Πήτερ, η… ‘’απατημένη’’ σύζυγος.
Όλα πάνε καλά στη σχέση Πήτερ/Συμβιωτή (για τα δεδομένα του Spider-Man δηλαδή), όλα εξελίσσονται ομαλά και οι δυό τους μοιάζουν να είναι αχώριστοι. Όταν όμως αποκαλύπτεται η καιροσκοπική φύση και οι προθέσεις του πλάσματος να καταλάβει κάθε πτυχή του, ο Πήτερ προσπαθεί να το αποτινάξει από τη ζωή του, μόνο και μόνο για έρθει αντιμέτωπος με την επιμονή του πλάσματος. Το φινάλε βέβαια βάζει μια διαφορετική πινελιά.
Ο Συμβιωτής, δεν είναι απλά ένα ακόμα Άλιεν. Είναι ένα πλάσμα με τα δικά του αισθήματα. Σίγουρα τρέφει αγάπη για τον Πήτερ όπως αντικρίσαμε στο Web #1. Απλά εξέφρασε αυτή την αγάπη με το πιο λάθος τρόπο. Είναι ένα ον, πραγματικά μια μορφή ζωής με τα θετικά αλλά και τα αρνητικά χαρακτηριστικά του στοιχεία. Δεν είναι ο κλασικός κακός εξωγήινος. Είναι απλά παραστρατημένος ο οποίος αργότερα κάτω από το δηλητήριο του μίσους αλλά και τη διαβρωτική επίδραση ενός άλλου χαρακτήρα, ξέρετε ποιου, του χάρισαν την εικόνα του αιμοσταγούς τέρατος από πιο τις μακρινές γωνιές του σύμπαντος. Αυτό ίσως όμως να τον κάνει και τρομακτικό.
Στις σελίδες των τευχών που συγκροτούν το Έπος, αντικρίζουμε τις σκέψεις και τις ζωές πολλών χαρακτήρων καθώς και των αντιπάλων χαρίζοντας μια φαινομενική πολυπλοκότητα αλλά για τους καλά γνωρίζοντες, οι συγγραφείς έχουν χειριστεί το υλικό τους με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε ο αναγνώστης να μην αποσυντονίζεται. Είναι ένα ευανάγνωστο πολυσχιδές έργο που παρουσιάζει χαρακτήρες ως ανθρώπινα όντα με τις ανησυχίες τους, τις ζωές τους αλλά και τα δικά τους χαρακτηριστικά. Ακόμα και οι κακοποιοί δεν είναι απλά γλάστρες παρόλο που σε κάποιες περιπτώσεις η ταμπέλα ‘’κακός της εβδομάδας’’ είναι αδύνατο να παρακαμφθεί.
Υπό αυτό το πρίσμα, βλέπουμε και κλασικούς χαρακτήρες με μια νέα οπτική. Η περίπτωση της Μαίρη Τζαίην είναι ένα απτό παράδειγμα καθώς αντιλαμβανόμαστε ότι η φαινομενικά ελαφρόμυαλη και ίσως κακομαθημένη κοκκινομάλλα είναι στη πραγματικότητα ένα πληγωμένο πλάσμα που προσπαθεί να βρει τη θέση του στο κόσμο αυτό αλλά στη πορεία κάνει τα λάθη του τα οποία δε φοβάται να παραδεχθεί. Από εδώ σίγουρα ξεκινάει και ο δρόμος για την ωρίμανση του χαρακτήρα της.
Στον αντίποδα πάντως, το Έπος δεν κολακεύει ιδιαίτερα τη θεία Μαίη την οποία παρουσιάζει ως μια εγωίστρια και κακομαθημένη υστερική. Και εκεί όμως αντικρίζουμε τα θετικά της ιστορίας αυτής καθώς η Μαίη παρουσιάζεται ως ρεαλιστικός άνθρωπος με τα δικά του μειονεκτήματα. Απλά ίσως να τα υπερκεράζει.
Είναι ένα εξαιρετικό ανάγνωσμα και το συστήνω σε όλους όσους αγάπησαν τον χαρακτήρα του Σπάιντυ και επιθυμούν να γνωρίσουν και τις θεμέλιες λίθους ενός άλλου… φαρμακερού χαρακτήρα.
Ελπίζω να σας ψυχαγώγησα με αυτά τα… ολίγα!
Μέχρι την επόμενη φορά, ας ρίξουμε το κακό στη κόκκινη φωτιά της δικαιοσύνης!
Με εκτίμηση και σεβασμό,
Μηνάς Τσαμπάνης.
Tags: Amazing Spider-Man , Comics , Jack Kirby , Marvel , sci-fi , Secret Wars , Spectacular Spider-Man , Spider Man comics , Spider Man κόμικ , spider man μαύρος , Spider Man σειρά , Spider Man σκοτεινός , spider woman , Spider-Man , Spiderman , The Amazing Spider-Man , The Weird Side Daily , weird , αλλόκοτο , Άνθρωπος Αράχνη , Ιστοβάτης , μαύρη στολή , μαύρη στολή spider man , Πήτερ Πάρκερ , φαντασία
Σχόλια και απόψεις.
Η γνώμη σας είναι πάντα καλοδεχούμενη.