Η ντίσκο είναι ένα είδος μουσικής που άνθισε στα τέλη της δεκαετίας του 70′ και στη δεκαετία του 80′. Συνδέθηκε με το χορό, τα έντονα χρώματα και το ιδιαίτερο ντύσιμο της εποχής. Παράλληλα, την ίδια εποχή άνθισε στον κινηματογράφο το είδος του τρόμου. Επομένως, μια συνάντηση του τρόμου – και γενικότερα του μεταφυσικού – με τη ντίσκο μουσική ήταν αναπόφευκτη, κάτι που εκδηλώθηκε στη θεματολογία αρκετών τραγουδιών και εξωφύλλων δίσκων της εποχής. Κάνοντας, λοιπόν, μια αναδρομή σε τραγούδια της εποχής μπορούμε να ανακαλύψουμε αυτή την αλλόκοτη σχέση του μεταφυσικού με τη ντίσκο.
Και δε θα γινόταν να ξεκινήσουμε με κάτι άλλο πέραν του Thriller του Μάικλ Τζάκσον. Το άλμπουμ, που κυκλοφόρησε το 1982, έγινε το άλμπουμ με τις περισσότερες πωλήσεις σε όλο τον κόσμο και περιείχε το ομώνυμο τραγούδι που έγινε τεράστια επιτυχία στα charts το 1983. Το δεκατετράλεπτο βίντεο που το συνόδευσε, είναι το πλέον χαρακτηριστικό μουσικό βιντεοκλίπ στο οποίο ο Τζάκσον μεταμφιεσμένος σε τέρας επιδεικνύει τις χορευτικές του ικανότητες σε ένα νεκροταφείο συνοδευόμενος από ζόμπι. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο τραγούδι δανείζει τη φωνή του και ο πρωταγωνιστής πολλών ταινιών τρόμου, Βίνσεντ Πράις. Την ίδια χρονιά (1983), οι Greg Kihn Band κυκλοφορούν την επιτυχία Jeopardy, με το βιντεοκλίπ να παρουσιάζει έναν αλλόκοτο γάμο γεμάτο σκελετούς και απόκοσμα πλάσματα.
Η αγάπη του Μάικλ Τζάκσον αποτυπώνεται και στο τραγούδι του Rockwell, Somebody’s Watching me, στο οποίο χαρίζει τη φωνή του στο ρεφραίν. Το βιντεοκλίπ του τραγουδιού που κυκλοφόρησε το 1984, ακολουθεί τον Rockwell σε ένα σπίτι που μοιάζει να κατοικείται από αλλόκοτες οντότητες που τον παρακολουθούν. Σε έναν πιο κωμικό τόνο, το τραγούδι του Ray Parker Jr με τίτλο Ghostbusters από την ομώνυμη ταινία έγινε μεγάλη επιτυχία την ίδια χρονιά.
Δύο χρόνια νωρίτερα, οι Βρετανοί Imagination κυκλοφορούν το τραγούδι Just an Illusion που γίνεται ανάρπαστο και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Στο βιντεοκλίπ του τραγουδιού, το συγκρότημα επισκέπτεται ένα ξενοδοχείο που κατοικείται από φαντάσματα περασμένων εποχών (θυμίζοντας αμυδρά τη Λάμψη του Στίβεν Κινγκ στη σκηνή που τα φαντάσματα δειπνούν σε μια γιορτή). Τα μέλη του συγκροτήματος προσπαθούν να καθησυχαστούν επαναλαμβάνοντας ότι είναι απλά μια ψευδαίσθηση.
Με θέμα την Ατλαντίδα, που αποτελεί ένα μεταφυσικό μέρος με αμφισβητούμενη ύπαρξη, ήταν το single των Modern Talking, Atlantis is Calling (SOS for Love) που κυκλοφόρησε το 1986. Το τραγούδι έγινε μεγάλη επιτυχία στην Ευρώπη όπου παρέμεινε στην κορυφή των πωλήσεων για ένα μήνα. Παράλληλα, ένα συγκρότημα της Italo Disco (παρακλάδι της ντίσκο), οι Radiorama με τη μεγάλη τους επιτυχία Desire, κυκλοφορούν τα singles, Vampires, Aliens και Yeti. Μονάχα οι τίτλοι και τα εξώφυλλα των τραγουδιών είναι αρκετά για να συνειδητοποιήσουμε την επιρροή του μεταφυσικού και του τρόμου στη θεματολογία του συγκροτήματος.
Το 1988, όταν η ντίσκο μουσική και οι «μετενσαρκώσεις» της (όπως οι Italo Disco, Post-Disco) είχαν αρχίσει να αφήνουν τη θέση τους σε dance μουσικές παραγωγές, οι Βρετανοί Pet Shop Boys κυκλοφορούν το τραγούδι Heart που πρωτοεμφανίστηκε στο άλμπουμ τους με τίτλο Actually. Το βιντεοκλίπ του τραγουδιού είναι βασισμένο στην ταινία τρόμου του 1922, Νοσφεράτου, στο οποίο πρωταγωνιστεί ο Ίαν Μακέλεν– ευρέως γνωστός για το ρόλο του ως Γκάνταλφ.
Ο τρόμος και η ντίσκο μουσική εκφράζουν εντελώς διαφορετικές ανάγκες και συναισθήματα του ανθρώπου. Παρόλα αυτά, οι παραπάνω μουσικές παραγωγές αποδεικνύουν ότι το ταλέντο και η έμπνευση μπορούν να οδηγήσουν στην αρμονική συνύπαρξη εντελώς αντίθετων φαινομενικά θεμάτων και ιδεών.
Tags: 70s , 80s , Disco , Disco Horror , Disco Music , Ghostbusters , Michael Jackson , Modern Talking , Music , Pet Shop Boys , thriller , Βίνσεντ Πράις , Βίντεο , Εξώφυλλο , Ίαν Μακέλεν , Λάμψη , Μάικλ Τζάκσον , Μουσική , Ντίσκο , Στίβεν Κινγκ , Τραγούδια , τρόμος , Τρόμος Ντίσκο , Τρόμος Ντίσκο Βίντεο , Τρόμος στη Ντίσκο
Σχόλια και απόψεις.
Η γνώμη σας είναι πάντα καλοδεχούμενη.